Ændret afdeling på anbringelsessted

Nogle anbringelsessteder har flere adresser/p-numre for samme anbringelsessted, samt flere afdelinger og dermed flere Afdelings-UUID’er. Når et anbragt barn eller ung flytter afdeling på et anbringelsessted til en ny afdeling, der har et andet p-nummer eller Afdelings-UUID(fra tilbudsportalen), skal dette indberettes til Danmarks statistik via aktiviteten ”Ændret afdeling på anbringelsessted”. Aktiviteten har ingen undertype.
Når et barn eller en ung skifter afdeling, skal du afslutte den eksisterende ydelse ved at redigere den, og rette slutdatoen til den sidste dag på afdelingen. Derefter opretter du den nye tilsvarende ydelse, med startdatoen dagen, hvor barnet/den unge flytter til den nye afdeling og med leverandøren for den nye afdeling, altså med det nye afdelings-UUID og evt. nye p-nummer.

A white rectangle with a black line

Description automatically generated

På aktiviteten ”Ændret afdeling på anbringelsessted” skal du angive den nye ydelse. Du kan enten vælge mellem anbringelsesydelser, som allerede er oprettet på sagen eller du kan oprette den ny anbringelsesydelse ved at klikke på 'Opret ny’. Hvis du ikke kender dato for flytningen endnu (ydelsens startdato), kan du tilknytte en ydelse i status kladde og evt. udføre aktiviteten. DUBU indberetter først ændringen, når aktivitet er udført og ydelsen er godkendt, uanset hvilken rækkefølge du gør dette i.

A screenshot of a computer

Description automatically generated

Når aktiviteten er udført og ydelsen er godkendt, kan du se indberetningen og status for denne under indberetningsoversigterne. Se mere om oversigterne i afsnittet Indberetningsoversigten.